היא הגיעה לבקתה הקטנה בקצה הכפר. חלונות הבקתה היו פתוחים, ובפנים, הווילונות רקדו עם צלילה של הרוח. היא ניסתה להציץ מבעד לחלון, לראות איזה הפתעה הכינה לה מורתה לשיעור של היום. רעש דלת נפתחת הרחיק אותה מעדן החלון, "שלום" אמרה ופניה סמקו "שלום" ענתה לה מורתה "מה את מחפשת מבעד לחלון?" . חיוך של חוסר נעימות עלה על פניה, אם היא תספר שניסתה להציץ מבעד לחלון כי היתה סקרנית מורתה לא תקבל זאת בחיוב, עם זאת ידעה כי אם תשקר לה היא תדע זאת "אממ… רציתי לראות… הייתי סקרנית לדעת… איזה הפתעה הכנת לי להיום" ענתה. "ההפתעה של היום" חיוך עלה על פניה של המורה, "זוהי הפתעה אותה לא תוכלי לראות, לא באמצעות העיניים האלו לפחות" אמרה והצביעה על ענייה, "שנכנס?"

השתיים נכנסו לסלון הבית. התחושה אותה הרגישה בבית הייתה מוזרה, היא הכירה את הבית מבפנים ואת הסלון בפרט, אבל היום, הוא ניראה לה אחרת. צבען החום של הספות ניראה היה כתמתם אל מול אור השמש הנכנס, מנורת הסלון הייתה כבויה, רעש מענג של מים זורמים נשמע מצדו השמאלי של הסלון, היא הלכה בעקבות הרעש וגילתה מפל מים קטן. היא התבוננה במפל המים, ונגעה במימיו, היא הסתובבה לכיוונה "זה חדש?". המורה הפנתה מבטה כדי לראות במה מדובר, "המפל? זה תמיד היה פה, אף פעם עוד לא הפעלתי אותו, היום ניראה לי שזה מתאים". "מתאים למה?" שאלה בהתלהבות.

המורה הסתכלה על התלמידה במבט רציני שהיה מהול בחיוך של הבנה וענתה בנחת "שנתחיל בשיעור?"

הן ישבו שתיהן על השטיח בסלון, דממה שררה בחדר וקולם העדין של מי המפל התערבב בקולה של הרוח. הנערה הביטה במורתה שעצמה את עיניה ושקעה במחשבות, בקרני השמש ששינו את מקומן ובמים שהמשיכו לזרום במפל המים. לא עבר הרבה זמן והיא החלה לאבד את סבלנותה והרגישה חוסר נוחות עם הסיטואציה הזאת. היא קמה ממקומה בהפגנתיות והחלה להתהלך בחדר, שמש אחר הצהרים כבר כמעט נשקה לים והאור בחדר הפך אפלולי. היא הדליקה את נר מנורת הסלון, ולאחר שראתה שמורתה עדיין שקועה במחשבות היא ישבה מולה, מנסה לפענח את הבעות פניה. לאחר כמספר דקות, החליטה גם היא לעצום את העיניים ולבדוק, אולי זה השיעור שלה להיום?

2 מחשבות על “מחשבות מחשבות

כתיבת תגובה