היום הייתי בדואר. המקום היה מלא באנשים, אחד מהם היה עיוור. כשהגיע האיש העיוור אל האשנב, הוא קיבל יחס מזלזל ומשפיל מצד הפקיד. האיש היה צריך למלא ט' מסוים אך לא יכל מאחר, ומן הסתם, שהוא לא ראה מה רשום בטופס. במקום שהפקיד יעזור לעיוור הוא אמר לו שיחפש מישהו שיקרא לו  וימלא לו את הטופס. ראיתי את פניו העצובות של אותו האיש, שאף אחד לא נענה לעזרתו. בנוסף, ראיתי את פניהם של האנשים שעמדו בדואר ולא עשו כלום חוץ מלהסתכל עליו עם רחמנות בעיניים. אני, שעמדתי באשנב המשני, ניגשתי אליו ישר כשסיימתי, צעד זה לא בוצע מרחמנות, אלא מהבנה שאנחנו נמצאים בעולם הזה במטרה לעזור אחד לשני, במטרה שהמקרה שקרה לעיוור באשנב לא יחזור על עצמו. כשניגשתי אליו פניו קרנו משמחה. הרגשתי טוב שפניו העצובות והמושפלות השתנו, אך לאחר שהתחלתי לקרוא לו את הטופס, פניו שוב היו עצובות, אני לא יודעת אם בגלל שהרגיש לא בנוח שעוזרים לו, או מאחר שלא ידע בדיוק את הפרטים עליו למלא כמו שטען.

השאלה הנשאלת היא מה אתה היית עושה באותו המצב? איך היית פועל אם היית הפקיד העסוק בעבודה, בידיעה שאנשים מחכים בתור?, אם היית אחד מהאנשים המחכים בתור בדואר? מה הייתה הרגשתך במקום העיוור? האם אי פעם ניסת לעמוד במקומו של בן אדם עם מגבלות כל שהן?

בארץ, יותר מ- 90% מהחנויות לא מותאמות לאנשים נכים. כמה פעמים קרה לך שנכנסת לחנות והיה לך ממש צפוף כשהלכת שם? או שהגעת לחנות שכדי להיכנס אליה צריך לעלות מדרגה או שתים? ומתי בפעם האחרונה ראית בסופר ליד ביתך, עגלה מיוחדת לאנשים נכים?

האם אי פעם חשבת גם על אחרים ולא רק על עצמך? האם הלכת פעם לבית חולים, אבל לא בשביל לבקר מכרים, אלא בשביל לגרום לילד חולה לחייך, בשביל לתת להורים שלו שעה של שקט בזמן שבנם מאושפז?

האם אי פעם ניסת לשים את עצמך בנעליו של בן אדם בעל מגבלות מסוימות? לחשוב איך ניראה עולמו? בטח תיארת אותו כעולם רע, עם תסכולים רבים. אבל העולם שלהם לא שונה משלנו "המושלמים". בעצם הוא כן שונה, לדוגמא בן אדם עם ראיה מוגבלת, רואה דברים אחרים ממה שאנחנו רואים. אם אנחנו שופטים בן אדם לפי איך שהוא ניראה מבחוץ בפעם הראשונה שאנחנו מכירים אותו, הרי שהוא רואה את הפנימיות של האדם. אדם בעל ראיה לקויה, ניכן בחוש שלנו לוקח הרבה זמן להכיר בו אם בכלל.

אנשים רבים בטוחים שחייהם של ה"מוגבלים" קשים ומתסכלים. האם הם ניסו לחשוב מה גורם לכך? האם בן אדם שראייתו לקוייה לא  מרגיש שכולם נועצים בו עיניים ומרחמים עליו? עליכם צריך לרחם לא עליו! עליכם! על העובדה שאינכם מבינים, על העובדה שאינכם רוצים להבין!

בעולם שלנו חיים הרבה אנשים. הסיבה שאלוהים לא ברא עולם עם בן אדם אחד, היא כדי שהאנשים בעולם יחיו בשיתוף שיחלקו דברים, לא במטרה שידחו את השונה. כולנו שונים אחד מהשני אבל יש דבר אחד דומה אצל כולנו וזה הרצון לחיות ביחד.